Aktív iskola

|
|
EFOP-3.3.2-16-2016-00125 »
Gyomaendrőd Város Önkormányzata sikeresen pályázott az EFOP-3.3.2-16-2016-00125 azonosítószámú, "Tanórán kívüli kulturális foglalkozások támogatása Gyomaendrődön a köznevelés eredményességéért" című pályázatra.
A konstrukció célja, hogy támogassa a nevelési-oktatási intézmények tanulóinak és az óvodás gyermekek óvodai foglalkozáson kívüli kompetenciafejlesztését, ismeret- és tudásgyarapítását, az olyan nem formális és informális tanulási alkalmakkal, melyeket kulturális intézmények valósítanak meg számukra. A kulturális intézmények által megvalósított, a formális oktatást támogató és kiegészítő kulturális nevelés jelentős szerepet játszik a gyermekek személyiségfejlődésében és képességeik kibontakoztatásában, innovatív gondolkodásmódjuk kialakításában: felszínre hozzák a gyermekekben rejlő kreativitást, növelik önbizalmukat, kapcsolatteremtő, önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket, aktivitásukat és erősítik motiváltságukat. Emellett a konstrukció hozzá kíván járulni a területi egyenlőtlenségek és a szociokulturális hátrányok csökkentéséhez, valamint további átfogó cél a kulturális intézmények által nyújtott kínálat bővítése, az alapellátás fejlesztése a nevelésioktatási intézmények igényei szerint.
A konstrukcióval elérni kívánt részcélok:
- a nevelési-oktatási és a kulturális intézmények, szervezetek közötti partnerség (együttműködés) erősítése a nevelési-oktatási intézmények igényeinek megfelelően,
- a köznevelésben résztvevő tanulók és az óvodai nevelésben résztvevő gyermekek, tudásának és készségeinek fejlesztése nem formális és informális tanulási eszközökkel.
Célcsoport:
- az óvodai nevelésben résztvevő gyermekek,
- a köznevelésben résztvevő gyermekek, tanulók: alap- és középfokú oktatásban részt vevők, különösen a szociokulturális hátrányokkal érintettek, életkorukhoz képest alulteljesítők.
A pályázatban résztvevő nevelési-oktatási intézmények:
- Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda
- Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
- Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola
- Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
A gyermekek nevelésének színterei a családi környezet, az iskolai nevelés, a kortárs csoport, valamint a tágabban vett társadalmi környezet. Az iskolai nevelés folyhat tanítási óra keretei között, illetve azon kívül.
A tanórán kívüli neveléstől elvárható nevelési feladatok:
- Élmények nyújtása, melyek a diákok későbbi életében hasznosítható;
- Személyiségfejlesztés és kommunikációs készségfejlesztés;
- Rekreációs program (pl. szabadjáték);
- A diákok integrációs szintjének javítása (pl. a másság, az etnikum vagy a nemek közötti különbségek elfogadása);
- A társadalmi beilleszkedés elősegítése, készségek és képességek fejlesztése.
A tanórán kívüli nevelőmunka lényeges szerepet tölt be az oktatási célok elérésében; kiegészíti, elmélyíti és továbbfejleszti a tanórák nevelő hatását.
A kulturális intézmények küldetésük, társadalmi szerepvállalásuk okán, sokoldalú szolgáltatásaik és komplex tevékenységrendszerük révén hatékony eszközei a különböző társadalmi háttérrel rendelkező gyermekek és fiatalok integrációja megvalósításának. Fontos szerepet játszanak abban, hogy a nevelésioktatási intézmények tanulói számára nem formális és informális, tanórán kívüli tanulási alkalmakat biztosítsanak.
A projekt keretében intézményünk az alábbi foglalkozások, programok megvalósítását tervezi:
- "Merj a legjobb lenni!" vetélkedők
- témanapok –
• kirándulás, rendhagyó óra - Bihari Madárvárta
• kirándulás, rendhagyó óra - Békésszentandrási duzzasztó
• Márton-napi hagyományok
• télbúcsúztató programsorozat
- kulturális órák –
• a Határ Győző Városi Könyvtárban
• a Körös Látogatóközpontban
• az Endrődi Tájházban
• Bogárháton bemutató
- "A kreatív ifjúságért" foglalkoztató nyári tábor
Témanap a Bihari Madárvártán
Látogatás a Békésszentandrási Duzzasztónál és a Körösvölgyi Állatparkban
Rendhagyó rajzóra a Határ Győző Városi Könyvtárban
A papírmerítés mestere
Hagyományápolás az Endrődi Tájházban
Bogárháton bemutató
Fotók a kreatív ifjúságért foglalkoztató nyári táborról
A tábor programterve
vissza
|
|
|