Felbuzdulva a 6.c osztály
Sherlock Holmes nyomában című projekt keretén belül megvalósított programjáról hallott élménybeszámolókon, mi is bejelentkeztünk egy nyomozásra a könyvtárba.
Az itt töltött másfél óra rendkívül tanulságos volt számunkra. Azon túl, hogy a gyerekek iránymutatást kaptak arra vonatkozóan, hogy hogyan igazodhatnak el a könyvtár tereiben, állományrészeiben, hogyan használhatják hatékonyan a könyvtárat, hogyan ismerhetik meg és alkalmazhatják a könyvtárhasználat szabályait és követhetik a könyvtárban való viselkedés normáit, szembesülniük kellett azzal is, hogy mennyire fontos a precíz, pontos keresés, hogy itt nincs lehetőség az általuk oly kedvelt rövidítések, szlengek, sajátos nyelvezet használatára.
A program segített érzékeltetni a gyerekekkel, hogy milyen fontos szerepet töltenek be a könyvtárak az önművelésben, a felsőfokú tanulmányokban, a szakmai ismeretszerzésben, a közhasznú tájékozódásban. Segített megismertetni a korszerű technológiákon alapuló könyvtári ismerethordozókból, adatbázisokból, számítógépes hálózatokból való információszerzés lehetőségét, módját. Mindemellett rávilágított arra is, hogy fontos, hogy felkészültek legyenek arra, hogy a könyvtári rendszerben és a számítógépes világhálózaton hozzáférhető információs forrásokat szükségleteiknek és érdekeiknek megfelelően tudja használni.
Köszönjük szépen a lehetőséget, biztosan jövünk még!
a 6. b osztály