Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása a Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskolában - nyári tábor az intézményben »
A felhívás célja a konstruktív és értékközpontú nevelés, az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozása, az alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztése, a köznevelés hátránykompenzációs szerepének erősítése és az Európai Unió ifjúságpolitikai, fejlesztési területével összhangban az iskolai lemorzsolódás csökkentése. A foglalkozások keretében lehetőség nyílik olyan tanulási módokra és szervezési megoldásokra, amelyek előmozdítják a tanulás belső motivációinak, önszabályozó mechanizmusainak fejlesztését, az osztályközösségek megerősödését. A kísérleti program célja, hogy egy újfajta, nem formális és informális program tartalmi és koncepcionális kereteit tesztelje a korosztályos és speciális célcsoportok igényei szerint is a reprezentatív mintacsoporton Magyarország kevésbé fejlett régióban található intézmények 1-7. évfolyamos tanulóinak bevonásával.
A Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskolában művészeti témakörben szerveződött a napközis tematikus hét. Huszonöt fő első, második, negyedik - és hatodik évfolyamos tanuló vett részt június 25-től – június 29-ig. Néhány program a változatos és érdekes napközis hétből: számháború és kincskereső túra a ligetben, látogatás és foglalkozás az Endrődi Tájházban és a Bárka Látogatóközpontban, akadályverseny az Erzsébet ligetben, a Kifli zenekar koncertje, a Körös Látogatóközpontban, a Telekparti Szabadidős és Lovasparkban lovaglás, strandfoci, íjászat, mászófal, kötélpálya. És természetesen játék, játék és játék, hiszen mégis csak nyári szünet van. A projekt koordinátora: Ágostonné Farkas Mária igazgatónő, a tábor vezetője: Péter Ferenc, szakmai megvalósítók: Dinya Lívia, Benéné Rojik Gabriella, Iványiné Varga Marianna, Csapóné Pap Zsuzsa és az intézmény nevelőtestületének valamennyi pedagógusa segített a projekt megvalósításában.
Fényképek:
1. nap
2. nap
3. nap
4. nap
5. nap
vissza
|