Bemutató órák az interaktív tábla sokoldalú felhasználásáról »
A Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda 2011 novemberében bemutató órákon mutatta be a Gyomaendrőd Város Önkormányzata által megnyert pályázat keretében kapott informatikai eszközök sokszínű használatát.
Intézményünk az "Informatikai infrastruktúra fejlesztése a Gyomaendrőd Város Önkormányzata által fenntartott iskolákban" című projekt keretében a Fő úti és a Hősök úti épületegységben iskolai asztali számítógépeket, interaktív prezentációs eszközöket (interaktív tábla, notebook, projektor) helyezhetett el a tantermekben.
A bemutató órákon a pedagógusok, szülők és érdeklődők egyaránt megtapasztalhatták mindezen eszközöknek az oktatás, nevelés folyamatára gyakorolt pozitív hatását.
Mi is az interaktív tábla?
Az interaktív tábla olyan eszköz, amely egy szoftver segítségével kapcsolja össze a táblát egy számítógéppel (és projektorral) úgy, hogy annak vezérlése a tábláról lehetséges lesz, illetve a táblára került tartalmak háttértárolóra menthetővé válnak. Tehát képzeljük el a táblát úgy, mint egy hatalmas érintőképernyőt, amelyet az utolsó padban ülő diák is jól lát.
Az alsó diákoknál Orbán Józsefné az 1.a osztályban irodalom óra keretében, Hornokné Lapatinszki Gizella a 2.c osztályban környezetismeret órán, felsőben pedig Uhrin Attiláné a 8.b osztályban földrajz órán és Dinya Lívia az 5.b osztályban történelem órán mutatta be az interaktív tábla sokféle felhasználási lehetőségeit. Az órákon jól láthattuk, hogy a táblákkal olyan komplex tanulói környezetet lehet teremteni a rávetített objektumok, az internet és multimédiás CD-k kínálta lehetőségekkel, melyekben a diákok, és a pedagógus kreativitását kihasználva igazi problémamegoldás következhet be. A tanulók játszva, felfedezve, szórakozva tanulva sajátíthatták el a tananyagokat.
Megtapasztalhattuk azt is, hogy az interaktív tábla használatával a tanórák szórakoztatóbbak lettek, a diákok és pedagógusok egyaránt motiváltabbakká, az órák frontálissága együttműködővé vált. A tanulók érdeklődése megnőtt, a felhasználási utasításokat gyorsan megtanulták. Többet mozoghattak az órán, aktívabbak voltak. Láthattunk csoportmunkát, kooperatív technikákat, cselekedtető feladatokat, melyekkel hatékonyabbá váltak a tanulási folyamatok.
Bár rengeteg előzetes munkát jelent egy-egy tanóra felépítése, hisz az anyaggyűjtés, rendezés, differenciálás, a feladatok elkészítése sokrétű tapasztalatot és hozzáértést igényel - mondták a pedagógusok - mégis hosszú távon megtérül a befektetett energia.
A magyar pedagógiában a kompetencia alapú tanulás új irányvonalakat mutat, a tudás alapú társadalom eléréséhez meg kell tanulni megosztani a tudást, csoportban dolgozni, együttműködni. Az interaktív tábla használatával mindez könnyebben elsajátítható.
1.a:
2.c:
8.b:
5.b:
vissza
|